Onderwerpen

donderdag 5 januari 2012

Zelf repareren

Toen ik gister onderweg was naar de fysiotherapeut raakte halverwege mijn ketting los. Heel vervelend natuurlijk maar omdat ik vroeg was vertrokken kwam ik nog op tijd aan in Leiderdorp. Tijdens de terugreis had ik gelukkig geen haast.
Mijn ketting is vorige week ook al een keer losgeraakt toen ik van mijn ouders naar huis fietste. Ik heb nogal een oud barrel als fiets. Wat trouwens wel handig is in Leiden aangezien hier fietsen met bosjes worden meegenomen. Gelukkig is het mij maar een keer gebeurt, precies op mijn 18e verjaardag! Ik was met vrienden een avondje poolen en mijn fiets was ineens weg uit het rek. De fiets die toen gestolen was hadden mijn ouders nieuw voor me gekocht. Het was een mooie fiets die niet extra beveiligd was, geen uitdaging voor een fietsendief helaas.
Sindsdien heb ik eerst een hele tijd op een oude herenfiets gereden totdat het achterwiel doormidden brak. Daarna heeft mijn vader op de sloop een fiets gekocht voor 15 euro en die helemaal opgeknapt. Op die fiets rijd ik nu 2 jaar ongeveer. Helaas heb ik regelmatig problemen met mijn licht, remmen, versnelling en nu dus mijn ketting en elke keer breng ik mijn fiets naar mijn vader. Hij heeft zijn hele leven altijd geleerd om dingen zelf te repareren en als dat niet lukt, dan pas iets nieuws te kopen. Het is wel handig zo'n vader!
Hij kan bijna alles wel repareren.
Vorige week begon onze doucheslang steeds meer te gaan lekken in de badkamer. Mijn huisgenoten en ik zijn geen klussers dus iemand had dus een nieuwe slang moeten kopen. Maar gelukkig wilde mijn vader er even naar kijken.
Ik probeer de laatste tijd goed mee te kijken (wat ik vroeger nooit deed) zodat ik het misschien later een keer zelf kan dat klussen. Want mijn vader zal er niet voor altijd zijn. Gelukkig heb ik wel een hele handige vriend die veel kan. Maar die is van mening dat ik mijn fiets maar beter in de gracht kan gooien en een nieuwe moet kopen. Niet bepaald een "bespaar" gedachte vind ik zelf.
Zolang je dingen zelf kan repareren zou ik ze niet vervangen. Mijn vader vind het leuk om klusjes te doen. En hij vind het leuk om mij vaker te zien en dat lukt de laatste tijd aardig met mijn barrel :)

3 opmerkingen:

  1. Hey, wij vrouwen kunnen véél meer dan we denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag iedereen,
    Ik zal je een geheim vertellen om rijk te worden met bitcoin-investeringen "een wijs persoon zou geld in zijn hoofd moeten hebben, maar niet in zijn hart. Elke dag is een dag van nieuwe beslissingen. Het is jouw keuze om rijk of arm te zijn & blijf worstelen, begin binnen 72 uur meer geld te verdienen met een legitieme en professionele handelaar zoals ik. Beleggingsplannen zijn nu open met een minimale investering van $ 200, je kunt $ 2000 verdienen in 72 uur.

    Investeer $200 verdien $2.000
    Investeer $ 500 verdien $ 5.000
    Investeer $ 700 verdien $ 7.000
    Investeer $ 1.000 verdien $ 10.000
    Investeer $ 2.000 verdien $ 20.000
    Investeer $ 5.000 verdien $ 50.000
    Investeer $7.000 verdien $70.000

    Mis deze duidelijke kans niet om uw financiële vrijheid te bereiken, degenen die nu nog niet klaar zijn om te investeren, zijn niet klaar om vervroegd met pensioen te gaan, zijn niet afhankelijk van één enkele bron van inkomsten, laat ons vandaag voor u handelen en beginnen met het maken van winst voor u. Neem contact met ons op via WhatsApp: +1(252)285-2093 E-mail: andersoncarlassettrade@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. URGENT LOAN IS AVAILABLE NOW
    TODAY I GOT MY DESIRED LOAN AMOUNT $760,000.00 FROM A RELIABLE AND TRUSTED LOAN COMPANY LAST WEEK, BUSINESS/HOME/COMPANY/PROJECT/PERSONAL LOAN? ARE NOW AFFORDABLE HERE FOR YOU TODAY CONTACT Email profdorothyinvestments@gmail.com

    Hello,I'm here to testify of how i got my real estate business loan from PROF. MRS.DOROTHY JEAN INVESTMENTS (profdorothyinvestments@gmail.com) I don't know if you are in need of an urgent loan to pay bills, start business or build a house, they offer all kinds of loan Ranging from $5,000.00 to $2,000,000.00USD with a low interest rate of 2% and loan duration of 1 to 33 years to pay back the loan secure and unsecured. Are you losing sleep at nights worrying how to get a Legit Loan Lender?
    MRS.DOROTHY JEAN holds all of the information about how to obtain money quickly and painlessly without cost/stress via Contacts Whatsapp Number +1(541)279-1406 Email profdorothyinvestments@gmail.com

    Consider all your financial problems tackled and solved ASAP. Share this to help a soul right now THANKS.

    BeantwoordenVerwijderen